Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

← Přehled cyklovýletů

Šumava od východu na západ - Šumavská magistrála

Datum: 5.8.2020 - 6.8.2020
Přejezdy: Vyšší Brod, Lipno, Stožec, Lenora, Kvilda, Modrava, Srní, Železná Ruda, Nýrsko,
Najeto: 207 km
Nastoupáno: 2681 m

Dovolená 2020
Usoudili jsme, že v bláznivém čase koronaviru se nebudeme pouštět do žádných větších akcí a proto jsme letos vymysleli, přejet Šumavu od západu k východu po Šumavské magistrále [33].
1.den
Abychom nemuseli cestovat vlakem, pořídili jsme si nosič na kola. Siska nás odvezla do Vyššího Brodu, kde se začala naše cyklistická pouť 5.8. v cca 9:30 ráno.
Z Vyššího Brodu na Lipno, krásnou stezkou kolem Čertovy stěny. Kolem Lipna po levém břehu, přes Lipno, Frymburk, Kovářov, Černá v Pošumaví, Horní Planá, Nová Pec. Z Nové Pece do Stožce, odkud jsme vystoupali na České Žleby. Odtud jsme sjeli ke kultovnímu mostu českých vodáků - Soumarský most. Jsme rádi, že jsme sjeli z trasy a toto místo navštívili. Vrátili jsme se na 33 a pokračovali směr Lenora. Objevili jsme krásnou vyhlídku, dokonce s bránou pro novomanžele, tak jsme se samozřejmě také vyfotili, svědky nám byly naše kola.
Z Lenory prudkým stoupáním do Zátoně. Přes Horní Vltavici jsme v 17:00 dojeli do Borové Lady, kde jsme se pokusili sehnat ubytování. Plno a tak Siska na telefonu a ochotně pro nás dojela.
1. den jsme našlapali 106km, nastoupali 900m, při průměrné rychlosti 18,1km/hodinu
Záznam trasy:
1.den - Šumavská magistrála (33)

2.den
V 7:30 hodin ráno jsme vyazili zpět, kde jsme den předtím zkončili. Dnes už bez batožiny na kolech, pouze malé batůžky na zádech. Jelo se o dost snáze.
V 8:30 z Borové Lady jsme jeli na Kvildu, přes Filipovu Huť jsme sjeli do Modravy. Tu jsme jen proletěli a zastávku jsme udělali na Antýglu, kouknout na Vydru. Sísa zavzpomínala na dětství, protože prázdniny trávila na Rokytě u své tety. Pokračujeme dále přes Srní, bývalý Velký Bor, kolem Prášil stále po 33 se po nové cyklostezce dostáváme na Novou Hůrku, kde se posilňujeme polévkou. Pokračujeme do Železné Rudy. Z Rudy náročné stoupání na Špičácké sedlo. Nahoře se neobčerstvujeme, těšíme se na na občerstvení v Hamerské chatě. Dlouhý sjezd a přichází velké zklamání. Chata ja zavřená a nabízena k pronájmu. Vyndaváme poslední zásoby z batůžků a pokračujeme k vodní nádrži Nýrsko. Několik fotek na hrázi a už se těšíme na oběd v Nýrsku. Bohužel Nýrsko není pro turisty přívětivé. Jedna z restaurací, kde by se asi najíst dalo nám zavírá před nosem, že mezi 14 a 16 hodinu je pauza. Neva, nám do cíle zbývá necelých 20km, tak to už nějak dokočírujeme. Čeká nád ale nejnáročnější výšlap dnešního dne a možná celého putování. Z Nýrska vede 33 do Hadravy  a odtud se šplhá do vesničky Orlovice. Převýšení 200m na cca kilometru a v nohách 90km....nevzdáváme to a štatečně se drápeme nahoru. Posledních pár kilometrů a jsme v cíli. Focení u cedule s koncem Šumavské magistrály - trasy 33. Siska pro nás během chvilky přijíždí a my spokojení odjíždíme domu.
2.den jsme najeli 101km, nastoupali 1781m, při průměrné rychlosti 18,1km/hodinu.
Záznam trasy:
2.den - Šumavská magistrála (33)
Dovolená to byla povedená. Krásná Šumava, krásná řeka Vltava, říčky Vydra, Křemelná a Úhlava,....bylo nám pohodově i kousek od domova!

Stáhnout trasu: Sumavska_magistrala_33.kml, Sumavska_magistrala_33.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!