Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

Přejezdy: Roudnice, Litoměřice, Ústí nad Labem, Děčín, Hřensko
Najeto: 131 km
Nastoupáno: 1515 m

Loňské putování při Labi jsme ukončili předčasně v Roudnici nad Labem. Letos jsme se rozhodli pro dvoudenní dovolenou, pokračovat při Labi z Roudnice do Děčína, tam kouknout na Labsku soutěsku a druhý den pokračovat do Hřenska, prohlédnout Pravčickou bránu a pak zpět domu.
1.den
Abychom to vše za 2 dny stihli, odjížděli jsme 1.8. vlakem z HD v 4:43.
Přes Plzeň, Prahu, jsme v 10 přijeli do Roudnice. Vyfotili jsme se na nádraží, přejeli Labe a vydali se po Labské cyklostezce směr Litoměřice. Cesta nám nebyla neznámá, před 2 lety jsme tady jeli, když jsme jeli při Ohři a pokračovali na horu Říp.Až od Litoměřic to pro nás bylo nové. V Litoměřicích v kempu jsme posvačili a pokračovali svižným tempem do Ústí nad Labem. Z Ústí jsme jeli stále Labskou cyklostezkou, plnou cyklistů nejen z Čech. Cesta ubíhala, občas jsme si s někým zazávodili, kochali se krajinou a než jsme se nadáli, vítal nás Děčín. Krásné město v Labské soutěsce. My jsme měli objednané ubytování na samém kraji Děčína (bohužel to pro nás znamenalo vyšlapat poslední 2km do pořádného kopce), co nejblíže k červené turistické, protože adminův plán zněl jasně, po 5 hodinách ve vlaku, 77km na kole, nás bude čekat ještě 10km pěší tůry po vyhlídkách na Labskou soutěsku. Trochu víc vydané energie za to stálo. Nádherné výhledy nejen na soutěsku, ale také na Labe a Děčín.
1.den jsme našlapali 77km, nachodili 10km.
2.den
Po snídani jsme vyráželi v půl osmé z hotelu. Dnes nás naopak čekal 2km sjezd k Labi. Přejeli jsme Labe na levý břeh a při řece jsme dojeli až do Hřenska, kde jsme využili přívoz, pro přeplutí na pravý břeh. Z Hřesnka jsem vystouapli 3 km ke Třem pramenům. Zde jsme museli nechat kole, dále k Pracčické bráně se může pouze pěšky. Protože Sísa se bojí o své kolo, admin zůstal na odpočívadle a dělal hlídače. Sísa sama vyběhla cca 3km k bráně. Tam musela 30 minut čekat, než se otevře, protože brána je otevřená až od 10 hodin. Byla 5. ve frontě. Během krátké chvíle za ní čekalo dalších minimálně 200 turistů. Prohlédla si nejen bránu, ale také Sokolí hnízdo, udělala fotky na památku a seběhla zpět k adminovi. Opět se sem někdy vrátíme, bez kol, jako turisti s hafanem a prohlídneme si České Švýcarsko více.
Sjezd do Hřenska, tentokrát návrat do Děčíne kus po pravém břehu, přívoz jsme využili až v obdi Dolní Žleb. Bylo cca poledne a my jsme si při posezení u piva v místním stánku objednali vlak zpět domů ve 12:58 z Děčína. Cesta vlakem byla v pohodě, jen výluka v pačejově nás zdržela cca 45minut. Dojet po ose jsme nemohli, pan průvodčí nám nechtěl dovolit vystoupit s kolama.
2. den jsme najeli 38km, Sísa uběhla 6km.
Dovolená byla krátká, ale krásná. Příjemně nás řekvapila nás města Ústí a Děčín. Labská soutěska - největší pískovcová soutěska v Evropě byla nejvíc.
Záznam tras zde:
Cyklodovolená 2019 1.den cyklo
Cyklodovolená 2019 1.den pěší
Cyklodovolená 2019 2.den cyklo
Cyklodovolená 2019 2.den pěší

Stáhnout trasu: Na_kole_podel_reky_Laby_Hrensko_Labska_souteska_Pravcicka_brana.kml, Na_kole_podel_reky_Laby_Hrensko_Labska_souteska_Pravcicka_brana.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!