Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Souhlasím

← Přehled cyklovýletů

Na kole podél řeky Dyje

Datum: 26.7.2016 - 28.7.2016
Přejezdy: Nové Mlýny, Věstonice, Jaroslavice, Znojmo, Vranov, Dačice, Telč, Třešť
Najeto: 203 km
Nastoupáno: 2971 m

Při cestě podél řeky Moravy jsme "načali" cykloputování podél řeky Dyje, tentokráte proti proudu, od soutoku k prameni. Cestu jsme museli na 4 dny přerušit a vrátit se domů, ale v úterý 26.7. jsme už zase seděli ve vlaku směr jižní Morava, opět časně ráno ve 4:38, takže jsme z vlaku mohli sledovat krásný východ slunce. Tentokrát s náma vyrazil i Láďa, protože neodolal vyprávění z předchozího krásného moravského výletování. Vystoupili jsme v Popicích, kousek od Zaječí, kde jsme ukončili svoji první etapu u řeky Dyje. Jižní Morava nás přivítala tropickým vedrem. Přijeli jsme tam v pravé poledne a tak jsme často dělali občerstvovací zastávky. Přes vodní nádrže Nové Mlýny jsme jeli převážně po rovinách, při řece. Na jižní Moravě probíhali žně, bylo zajímavé sledovat pro nás "exotické" plodiny na polích, cibule, zelená pšenice pro druhou letošní sklizeň a samozřejmě námi oblíbené vinice. Ubytovali jsme se v Jaroslavicích, kde jsme obdivovali krásný, ale bohužel chátrající zámek. Večer jsme koukli na zápas Viktorky s FC Karabach a naštvaní bezbrankovou remízou jsme šli spát. Druhý den nás čekala náročná etapa národním parkem Podyjí. Vyjeli jsme v 7:30. Koukli jsme na vodní mlýn ve Slupi a poté dojeli do Znojma. Znojmo nás okouzlilo. Nádherné město s jedinou vyjímkou a to je neš%tastné umístění obchodního domu na jednom z náměstí. Ale jinak lze návštěvu tohoto města doporučit, protože má turistům opravdu co nabídnout. 2 hodiny jsme se toulali po Znojmě a kochali se výhledy od Rotundy na údolí řeky Dyje a další památky. Ze Znojma jsme najeli na cyklostezku vedoucí skrz národní park a to bylo něco pro admina. Žádný asfalt, kořeny, kameny, písek, výjezdy sjezdy. Sísa s Láďou trochu remcali, ale mapu zná pouze admin, takže museli pokorně následovat vůdce pelotonu. Láďovi se zvedla nálada, když jsme se blížili k Vysutým lávkám přes Dyji a na cyklostezce objevili stánek s ochutnávkou moravských vín. Nutno podotknout, že vína byla chutná a osvěžjící. Kdyby Láďa tušil co bude následovat po sjezdu k řece, určitě by vypil 2dcl navíc. Od řeky jsme začali stoupat k vinici Šobes. Náročné, ale krásné stoupání. První odměnou byl další stánek s vínem. Další odměnou pak jsou krásné výhledy do údolí Dyje, která se zde klikatí. Jeli jsme dobré 3km prudkým stoupáním. Většina cyklistů zde tlačí, ale to my si v našich dresech dovolit nemůžeme a tak přestože máme kola obalená batožinou, poctivě šlapeme do pedálů. Děláme zastávku na zmrzlinu v Podmolí u krásného rybníku s ochočenými bobry. Teda alespoň admin si to myslel, že to je bobr. Jedeme dál. Sjezdy střídají výjezdy. Poslední výjezd na Větrník a následný náročný sjezd terénem do Vranova nad Dyjí trochu rozhodí Láďu a také Sísa není nadšená, protože její přesmykovač odmýtá řadit nejlehčí převod a ten je zde sakra potřeba. Ve Vranově se pokocháme výhledem na zámek a výborný pozdní oběd v country restauraci. Z Vranova opět strmé stoupání kolem vodní nádrže Vranov do Lančova, kde v místní hospůdce čekáme, až přejde bouřka a déšť. Ten nás bohužel ale doprovodí až do cíle dnešní etapy. A že nebude zdaleka lehká! Kolem hradu Bítov opět strmě vzhůru na Vysočany. Objednáváme penzion v 10km vzádlených Uhečicích a šťastní lezeme do sprchy a upaleujeme na výbornou a vydatnou večeři do skvělé restaurace Na Kolářce. Druhý den ráno vyrážíme už v 7. Láďa volí svoji trasu a tak se po 10km rozdělujeme. Admin se Sísou pokračují po žluté turistické přes Českou Kanadu do Dačic. Zde si dáme na náměstí výbornou polévku v bufetu Labužník. Blíží se Vysočina, takže po turistické zelené nahoru dolu do Telče. Čas máme výborný, tak si užíváme prohlídku krásného města. Z Telče už nás čeká jen 10km dlouhé stoupání k pramenu řeky Dyje. Opět nádherný a neopakovatelný pocit u pramene. Využijeme přítomnosti jedné z turistek a poděkujeme jí za naše společné foto u pramene. Krásné 4 dny s řekou Dyje byly příjemné, ale občas člověk musel zabrat. Od pramene jsme sjeli do Třešťe, poobědvali a v 15hod sedli na vlak směr Horažďovice předměstí. V 19hodin jsme dorazili domů. Příjemně unavení, plni vzpomínek a spokojení s nádherně prožitou dovolenou.
Putováním podél řeky Moravy jsme najeli 423km za 4 dny.
Putování proti proudu řeky Dyje nám zabralo také 4 dny a našlapali jsme 302km.
Celkem jsme tedy o dovolené najeli 725km krásných kilometrů po Moravě, kterou jsme do této chvíle znali jsen z obrázků a vyprávění. Bylo to fajn a doufáme, že se na Moravě ještě svezeme.
Záznamy trasy:
Proti proudu řeky Dyje na kole - 1.den
Proti proudu řeky Dyje na kole - 2.den
Proti proudu řeky Dyje na kole - 3.den
Proti proudu řeky Dyje na kole - 4.den

Stáhnout trasu: Na_kole_podel_reky_Dyje_komplet.kml, Na_kole_podel_reky_Dyje_komplet.gpx (pravé tlačítko → Ulozit odkaz jako...)

Fotky z cyklotrasy:

Partneři

© Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí, šíření či kopírování textů a fotografií, je bez souhlasu admina zakázáno!